top of page
Blue gradient.png

Bli kjent med kundene dine på ordentlig. Det er slik du bygger relasjoner som varer, salg som gjentar seg og verdier som vokser

Leads og første kontakt​

  • Hvordan kommer nye leads inn til dere i dag?

  • Hva skjer med et lead når det kommer inn—hvem tar ansvar?

  • Har dere god oversikt over varme, kalde og nye leads?

  • Hvor mister dere flest leads i dag?

Salgsprosessen

  • Hvordan følger selgerne opp salgsmuligheter og tilbud i dag?

  • Er salgsprosessen lik for alle, eller varierer den fra person til person?

  • Hvordan sikrer dere at ingen tilbud blir glemt?

  • Hvor ligger all kundeinformasjonen når noen er borte eller slutter?

  • Hva opplever dere som de største flaskehalsene i salgsarbeidet?

​

 Leveranse og oppfølging

  • Hvordan ser onboarding av nye kunder ut hos dere?

  • Hvordan følger dere opp kunder etter at avtalen er signert?

  • Hvordan håndterer dere kundesaker i dag og har dere full historikk?

  • Har alle avdelinger tilgang til samme kundeinformasjon?

​

Lojalitet og mersalg

  • Hvordan identifiserer dere muligheter for mersalg og oppgraderinger?

  • Har dere påminnelser eller faste rutiner for proaktiv oppfølging?

  • Hvordan sikrer dere at alle kunder følges opp jevnt over tid?

  • Hvor mister dere potensielle mersalgs­muligheter i dag?

Overordnede refleksjonsspørsmål

  • Hva ønsker dere at kundene skal oppleve i møte med dere?

  • Hvilken del av kundereisen skulle dere helst forbedret først?

  • Hva taper dere mest på i dag: tid, muligheter eller oversikt?

  • Hvor mye av kundereisen ønsker dere samlet i ett system?

bottom of page